OTEVŘENÁ PETICE PŘÍSLUŚNÍKÚ BEZPEČNOSTNÍCH SLOŽEK MV
.
1. Odstranit zpětné diskriminační zařazení služebně mladších příslušníků původně zařazených do služebního poměru na dobu neurčitou a následně do tříleté zkušební doby na dobu určitou a neztěžovat jejich společenské zařazení ( hypotéky, úvěry atd.). Doba určitá bude jen pro policisty, kteří nastoupili do služebního poměru po 31.12.2006, ostatní dle původního rozhodnutí i s dobou určitou pouze na 1 rok.
Navrhujeme 1 rok po dokončení povinného základního vzdělání u bezpečnostních složek.
-
2. Zrušit odpracování 150 hod. zadarmo. Za jakoukoliv práci přesčas mít buď nárok na náhradní volno za každou hodinu služby přesčas nebo nárok na poměrnou část přiznaného základního tarifu, osobního příplatku a zvláštního příplatku, který připadá na každou tuto hodinu služby.
-
3. Nároky vyplývající z dnů, které jsou prohlášeny za „Statní svátky“ přiznávat všem příslušníkům bezpečnostního sboru.
-
4. Kariérní řád na základě vzdělání a praxe.
-
5. Nesystémové, nedůstojné a nemorální zařazení počtu výjezdů u příslušníků HZS ČR při přiznávání zvláštního příplatku.
-
6. Neopodstatněné, nemorální hodnostní degradování příslušníků povýšených za mimořádné činy spojené s nasazením života, za odvahu, záchranu lidského života apod. Popření jejich mimořádných zásluh ve sboru především díky nesystémovému ponechání hodnostních označení.. -
Jako povýšení udělit medaili za statečnost společně s navrácením finančního obnosu ve výši hodnostních příplatků dříve pobíraných za mimořádně udělenou hodnost. Pro nově vyznamenané příslušníky po 1.1.2007 stanovit měsíční příplatek.
-
Navrhujeme ponechat služební hodnosti a zrušit hodnostní označení.
-
Zavedení oslovení dle služební hodnosti (.. inspektor, komisař atd. ). Změnit pojmenování služebních hodností ( referent, vrchní referent, asistent, vrchní asistent) na pojmenování bližší vojenským hodnostem.
-
7. Úprava tarifních tříd pro rok 2007, tak aby nedocházelo k finančním propadům u nižších tarifních tříd, ale naopak v každé bylo zohledněno slíbené finanční navýšení.
-
8. Započítání mateřské a rodičovské dovolené v délce nepřesahující 3 roky do nároků na výsluhový příspěvek
-
9. Započítat povinnou vojenskou nebo náhradní voj. službu do výsluhového příspěvku.
-
10. Stále nejsou zařazeny činnosti příslušníků MV v katalogu nemocí z povolání. Je tímto nedostatkem uvolněn prostor diskriminačního posuzování zdravotních problémů příslušníků s neoddiskutovatelným podílem rizika jejich služebního zařazení.
-
11. Výjimky na vzdělání od 45 let, pokud již tuto činnost kvalifikovaně vykonává příslušník minimálně 10 let. Výjimky na vzdělání neudělovat na vedoucích funkcích.
-
12.Žádáme úpravu NV č. 104/2005 díky kterému vznikly hrubé disproporce v tarifních třídách mezi příslušníky HZS ČR zařazených ve specifických činnostech a příslušníky HZS ČR zařazené v ostatních činnostech a to bez zřejmé systémové opodstatněnosti náročnosti jednotlivých funkcí a při absenci nezávislého personálního auditu.
-
13. Přestupky příslušníků bezpečnostních sborů spáchané mimo výkon služby, bude projednávat věcně příslušný správní orgán ( např. obce ). Žádáme odstranění neústavního popření presumpce neviny a diskriminace ve formě zproštění výkonu služby a propuštění příslušníka již při podezření ze spáchání přestupku nebo trestného činu (dopravní nehoda se zraněním, psychická msta manžela(ky) při rozvodovém řízení apod.)
-
14. Pravidelná valorizace výsluhového příspěvku, tak jako u důchodů.
.
Příslušníci MV
Komentáře
Přehled komentářů
Bezva,hned se ti na maila ozvu.
jinak jsem před chvílí viděl na čt24 vystoupení PP.Husáka a nevěřil jsem vlastním uším.
http://www.ct24.cz/archiv/index_view.php?id=202365
Pro DRIVER67 -Kontakt
(Bobcat, 6. 2. 2007 18:10)
Možná by nebylo od věci se začít spojovat osobně.
To platí i pro ostatní, kteří budou mít chuť.Troufám si říct, že budu mít dost čerstvých a konkrétních info. Založil jsem si pro tyto potřeby nový e-mail.
bobcat76@seznam.cz
Nečekám
(Hasič Tom, 6. 2. 2007 17:01)
Někde jsem viděl v hlasování tzv. nerozhodnuté. Moc by mě zajímalo, proč tomu tak je. Myslím, že i tomu malému procentu bychom se měli věnovat. Jsou-li služebně mladí, tak to opravdu chápu, protože jsem taky potřeboval uzrát. Taky jsem si naivně myslel, že když si budu řádně plnit své povinnosti, tak že půjdu kupředu. Jo, bylo tomu tak. Z nástupního platu se startuje docela příjemně. Nebo snad proto, že ještě nedokážou pohlédnout dál ze své stanice či služebny. Taky jsem tím procházel. Jsou možná taky tak služebně mladí, že je ta hodnost moc nepálí a naposled možná jsou tak mladí, že se mohou ohlížet jen na sebe. Opravdu nechci nikoho urážet. Mám takové kolegy kolem sebe. Jedno vím ale jistě, že je ten plivanec taky jednou čeká.
Mám pocit, že šikovnost, zkušenost a poctivost moc neznamená. My češi vždy potřebujeme, aby někdo zemřel, nebo aby nám třeba vztáhli ruku na naše děti. Já mám prostě pocit, že ta doba jednat je tady. Tím, že nás tak degradovali, že nás zastrašují seshora a že nám nepřímo šahají na naše rodiny výší našich platů, nám to dali jasně najevo. Mám slibů plné zuby a neustálé odkládání problému mě taky nebere.
Taky můžu těm nahoře jednu věc slíbit, že na demonstraci přijdu ať to volební období termínu akce trvá třeba půl roku. Ještě nechápu pořád to neustálé porovnání výše platů s ostatním zbytkem naší populace. Já jsem jen prostě ještě nepotkal spokojenou zdravotní sestru, nebo teda jsem nepotkal někoho spokojeného. Asi jsem se ještě neviděl s těma nahoře. Teda jednou vlastně ano. Jde jim taky o práci. Proto dokážu chápat reakce na odvolání, ale jen proto, že si svého velitele směny a svého ředitele stále hluboce vážím. Nemám už pocit, že by pro ně člověk s vlastním názorem a s tím, že si za ním bude vždy stát něco znamenal. Jenže to jsou prostě opravdoví CHLAPI (omlouvám se našim kolegyním) a každý velitel by si především těch měl vážit. Promíjím jim to, ale těm v kachlíkárně v žádným případě. S těma se chci vidět opravdu moc.
Ale zpět k tomu co jsem vlastně chtěl. Napište prosím ti co ještě nejste rozhodnuti proč. Moc by mě to zajímalo. Jen doufám, že to není především proto, že čekáte na tu výplatní pásku. Myslím, že jde o mnohem, mnohem víc. Pro mně nebýt na demonstraci znamená prostě životně NEBÝT. Ještě se omlouvám za velikost mých příspěvků, ale jen smskou to prostě nezvládnu.
Nový zákon?
(Petr, 6. 2. 2007 12:50)Ano zákon je paskvil postavený pouze pro kancelářský!Je 6.2.2007 a mám natočeno do 150 hodin 43hodin.Doma nejsem pomalu vůbec stále se něco plánuje z volna i když by to šlo ve směně.Začíná mě to unavovat!
Tom
(Driver67, 6. 2. 2007 12:26)
Super článek.Koukám,že jsme na tom uplně stejně,až na ty děti.Já mám jenom jednu holku:-)).
Taky bych si nerad nechal šlapat po držce a proto hurá před MV.
Díky za Tvůj článek...........příslušník bezpečnostních složek-taky hasič:-).
Re:sraz
(Driver67, 6. 2. 2007 11:38)
Ahoj,nevim zatim o ničem a jakmile něco zjistím dám vědět na všechny diskuze...
Jinak moc pěkný stránky,fakt super,všem vřele doporučuji.
Zatím.......:-).
sraz
(Firepolice@centrum.cz, 6. 2. 2007 2:16)
Ahoj kluci, je v plánu v Praze nějaký sraz hasičů před demonstrací?
Mrkněte na www.firepolice.wz.cz
Nečekám
(Hasič Tom, 6. 2. 2007 0:03)Také bych rád něco napsal. Zatím jsem jen četl. Jsou různé pohledy na to, co nás pálí. Pro někoho už životní misky vah rozhodly odejít od bezpečnostních sborů a škoda jich. Ti zbylí co váhají, stále čekají. Když se ohlédnu, taky jsem čekal. Před 14 lety jsem začínal, měl jsem vysněné zaměstnání, můj plat rostl a bez závazků vůči rodině jsem si klidně nechával šlapat na nohu. Poté přišlo období nutnosti středoškolského vzdělání, a tak si spousta z nás nechala šlápnout na záda. Poté se začalo mluvit o nějakém služebním zákoně – všichni víme jak dlouho. Krásné období šlapání po krku. Jako třeba: „Počkejte rok a od ledna 2006 dostanete cukrátko.“ Jenže výsledek byl - na jedno cukrátko tři hasiči. Fakt je, že s příslibem po roce, jen dva hasiči na jedno cukrátko. Ten rok je tady, jen cukrátka došla a co víc, cukrátka budeme muset vracet. Stále mám vysněné zaměstnání, které je každý den minimálně jednou ve zprávách, můj plat klesá, i když jsem samá specializace a má rodina čítá tři děti. Jedno vím bez váhání. PO DRŽCE SI ŠLAPAT NENECHÁM!!! Na demonstraci rozhodně přijdu i kdybych si musel zlomit ruku, protože vyhrožovat nám, z těch co pracují na židlích s propiskou, nikdo nebude. Samozřejmě mám také obavu nad účastí, ale mně (a sádře) bude opravdu ctí se tam s vámi všema sejít. O své hasičské bratry strach nemám, ti tam budou také. Jsou zvyklí táhnout za jeden provaz a zaslechl jsem, že čekat je už také nebaví.
možná i akce
(Jack(Peyrac), 5. 2. 2007 18:28)Mám stopro zjištěno,že na dobu konání demonstrace chystají Ti nahoře bezpečností akce a cvičení PPJ...tak co s tím?
Add. seznámení veřejnosti...
(Hasič z metropole, 5. 2. 2007 17:41)
Ahoj, nechci být skeptický, ale média řídí profesionálové na objednávku různých stran, napříč celým politickým spektrem. Je jedno, zda z leva, či z prava - spojuje je všechny touha po penězích a moci. Není pro ně problém několika správně navolenými články proti "Bezpečnostním sborům" poštvat veřejnost. Vzpomeňte na reakce proti protestům zdravotníků, či učitelů. Vždy z médií vyšli protestující jako sebranka přeplacených lemplů. Totéž čeká nás. My se musíme semknout. My - hasiči, policajti, no - i VS a CP musíme držet za jednoho - Bezpečnostní sbory... Nelze se teď dívat na vypíchlé a nafouklé kauzy, které mají pošpinit jednotlivé složky. Bude těch kauz s blížící se demonstrací přibývat. "ONI" to umí, ale nás nesmí otrávit. Teď se mocní dotkli nás a běžného občana proti nám budou štvát. Ale jestli i my - největší síla téhle země prohrajeme, tak potom pán Bůh s celým národem...
Kdo můžete, sledujte informace k plánovaným protestům; sejděme se v co největším počtu na Letné a ukažme, že s sebou nenecháme orat.
demonstrace
(Pepa, 5. 2. 2007 15:44)
Už si myslím, bylo dost tichého nesouhlasu. Naprosto nás deklasovali a byli jsme odsunuti na okraj zájmu. To už musí přestat. Náš JUDR. předseda je mimo hru, hodil nás přes palubu a vůbec se o nás nestará. Jak by mohl, je taky jedním z oněch manažerů.
Pardubice, z nějakých 90, většina podala odvolání a většina se zúčastní demonstrace.
Je to hnus, co nám provedli.Musíme to dát vědět.
Demonstrace?
(Ondra, 5. 2. 2007 13:53)
Nevím z jakého důvodu a na co chce čekat Martin,ale mám jednu věc k zamyšlení. Nebylo by od věci seznámit s naším problémem i ostatní obyvatele republiky,protože by se mohlo snadno stát,že vládní úředníci obrátí pomocí médií lidi proti nám.Navrhuji vzít petici a u každého bodu napsat konkrétní příklad proč tento bod požadujeme.
Příkladů je hodně a všichni víme,co si "obyčejný" zmanypulovatelný občan představí,když vidí policistu (médii nafouknuté případy pochybení či cokoli další co média zveličí) nebo budovu hasičárny (známé pořekadlo "Hasič leží,plat mu běží").
Nevím kdo tuto akci organizuje a kromě datumu na poslední chvíli víc vědět nepotřebuji,ale i tak bych doporučoval vycházet ze zajištěné obrany(informovat,informovat,informovat),aby nám vláda pomocí médií nemohla připravit další "Chlumec"(všichni víme jak tam sedláci dopadli)
Právě jsem se vrátil....
(Driver67, 5. 2. 2007 11:29)
Nikoliv z hradu,ale z varty:-)a zírám jak se nám to zase pěkně rozjíždí.Tato komunikace je pro nás v tuto chvíli moc důležitá.
K tomu upřesnění-kraj Praha,stanice č.??:-)zatím.Odvolání nepodáno z důvodu velké nejednotnosti,finanční částka na právníka jednohlasně schválena a odeslána a demonstrace-jednoznačná podpora s 90% účastí samozřejmě dle zveřejněného data.Tímto také zdravím "krajské"kolegy Bobcata a Dana,kterému se ve středu ozvu telefonicky a zkusím nakontaktovatještě někoho ze směny "A"pro Bobcata.
Musím teď ještě vyřídit nějaké povinosti,ale potom se ještě určitě ozvu.
Zatím se všichni mějte moc fajn a hlavně pište jak to vypadá u Vás.
REAKCE na Martina
(Bobcat, 5. 2. 2007 1:44)
Jako co, kde a jak dlouho u hasičů jsi, že chceš čekat. A hlavně na co? Na to co ti přijde za peníze? Aby tě to uklidnilo? Ale o tom to snad není.
A jestli ti ten nový zákon vadí, tak řekneš veřejně jen svůj názor. Na to máš právo. To se snad nebojíš?
demonstrace
(martin, 4. 2. 2007 18:23)Souhlasím ,že nový služební zákon je špatný, ale zatím nesouhlasím s tím, že se bude demonstrovat. Mělo by se počkat až se vyčerpají jiné možnosti dialogu a komunikace.
Datum demonstrace
(Bobcat, 4. 2. 2007 14:55)
(Iniciativa, 04. 02. 2007 14:01)zatím 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 V jednom z těchto dnů zatím nemůžeme uvést přesné datum z důvodů mnohokrát komentovaných důvodů. Datum bude ohlášeno 10.2.2007
A CO ODBORY ?
(Bobcat, 4. 2. 2007 14:53)
příspěvek od pitbulla
kolegové hasiči...vkládám text,který vám napsal váš odborář JUDr.Hasič :-),pozorně si jej přečtěte a udělejte si obrázek o vašich odborech, prý s námi na demonstraci nepůjdete !! co vy na to??
pitbull Iniciativa /organizátor demonstrace / jan.pitbull@seznam.cz
Odpovědi na otázky pana redaktora Jareše z Pražského deníku
3. Policisté připravují demonstraci před budovou ministerstva vnitra, máte informace, jestli se hasiči připojí ?
Odpověď
Náš odborový svaz má základní organizace ve všech okresech a dohodli jsme se, že demonstrovat zatím nebudeme, neboť již na lednovém jednání s ministrem vnitra bylo dosaženo určité garance nápravy platových propadů a další jednání bude následovat koncem února hned po vyhodnocení prvních letošních výplat. Neznám situaci u pražských hasičů, ti nejsou v našem svazu organizováni a na internetu se údajně někteří vyjadřovali pro podporu demonstrace. My bychom o takovémto nátlaku někdy později mohli uvažovat, kdybychom nedostali záruky konkrétního harmonogramu navyšování rizikových příplatků pro výjezdové hasiče.
JUDr.Vladimír Mühlfeit, předseda OS hasičů
tak jsem zvědav na vaši nápravu po první vyšší výplatě pánové a dámy...už do ní není daleko,ale myslím,že počítat umíte velice dobře...a ještě jedna věc..kde máte hasiči záruky...nejde jen o peníze/i když
SOUHLASÍM
(Ondra, 4. 2. 2007 11:40)Nový služební zákon je paskvil,kterým naši mocní(možná,že nemocní)plivli do tváře všem Hasičům a Policistům,kteří jsou v zásahu.Neco tak demotivujícího jsem nečekal ani v nejhorším snu. Vydělali na něm jen kancelářští a Generální ředitelství. Konečně se našemu novému (panu) ministrovi povedlo oddělit zrno od plev.Sloužím u HZS jen 16 let,ale i tak se mi nechce začínat stále znovu a znovu.Bohužel se obávám,že ani demonstrace nic nevyřeší.Už teď se ozývají z řad vedení jednoduchá opatření jak demonstrování zabránit(zrušení služebního místa a pod).Páni nahoře jsou totiž ze zásahu už pryč tak dlouho,že už je naše názory a stížnosti snad ani nezajímají.(Odpověď našeho ředitele:"Tobě se už u hasičů nelíbí?")A podobných názorů je v kancelářích vícero. Musíme s tím něco udělat a jen tiše doufám,že to naši mocní nenechají dojít tak daleko jako v Anglii,kde muselo umřít několik lidí,aby vrchnost zjistila,že se bez nás neobejde. S obsahem petice souhlasím v plném rozsahu. Chápu sice snahu vlády ušetřit v rozpočtu,ale proč stále jen na nás a lidech,kteří si poctivě odpracovali dobu na výsluhu,která je sice slušná,ale nikterak přemrštěná.(A to si poslanci netydatě zvednou platy svým asistentům)Radši už končím,protože vypsat vše čeho se na nás dopouštějí nelze a já se nechci v neděli před obědem rozčilovat.
souhlas
(Cindy, 4. 2. 2007 10:32)Naprosto souhlasím s obsahem petice a v plném rozsahu jsem ochoten ji kdykoli a kdekoli podpořit.
pro pat a mat
(hasič, 3. 2. 2007 21:22)
Je to pravda. Hotovost včetně So a Ne 35%, pouze svátek 70%.
Mě ale nejvíc štve to rizikové. U nás jen 1450 Kč.
Kontakt
(Driver67, 6. 2. 2007 19:25)